Washi pásky

V byte obľubujem prírodné materiály a neutrálne farby, ako je biela, béžová, sivá, hnedá. Tak si môžem stále z času na čas zmeniť interiér farebne prostredníctvom doplnkov. Jedna z posledných "vychytávok", ktorú som objavila sú tzv.washi pásky.
Najprv si v krátkosti povedzme, čo sú to za pásky a na čo sú dobré:-) 
Washi pásky sú japonské samolepiace pásky, ktoré sú vyrobené zo špeciálneho washi papiera. Takýto papier využíva vlákna z kôry stromov gampa, ale môže byť vyrobený aj z ekologického materiálu ako je bambus, ryža, konope, pšenica. Washi pásky sa vyrábajú v rôznych šírkach, farbách, vzoroch a sú určené na dekorovanie rôznych predmetov (http://www.washipasky.cz/). 
Dnes je už možné zakúpiť washi pásky v každom jednom obchode so širším papierenskym sortimentom. 





 


U nás majú washi pásky všestranné využitie. Najprv som nimi skúsila spestriť a vyzdobiť prázdne sklenené fľaše, z ktorých som vyrobila jednoduché vázičky či svietniky. Obľúbený biely hrnček dostal "iný nádych", keď som ho oblepila vzorovanou washi páskou. Doska nad kuchynskou linkou si už dlho pýtala oživenie, a tak som pomocou washi pásky vytvorila známy nápis ´home sweet home´. Keďže v byte sa nám zachovali ešte tradičné dvere, ktoré už majú, čo to za sebou, dlho som rozmýšľala, ako ich skrášliť. Prvotne som chcela zakúpiť samolepiacu tapetu na dvere, nakoniec som sa rozhodla, že zanechám im ich pôvodný povrch a len jemnou čipkovanou washi páskou som ich zmenila na dvere, ktoré s vrecúškom sušenej levandule pripomínajú provensálsky vintage štýl.
Najbližšie sa chystám využiť washi pásky pri novej technike, tzv. scrapbookingu na tvorbu originálnych albumov a denníkov, takže pokračovanie nabudúce :) ...
Vaša Verka xxx

Komentáre