2x neodolateľné vianočné pečivo

Po týždňovej pauze som späť s krátkymi a jednoduchými receptami na vianočné suché pečivo. Keďže sa už "zvianocnieva" tento víkend využijem určite na pečenie, ktoré som odštartovala dnes večer.
Prvým receptom sú linecké stromčeky.

Na ich prípravu budeme potrebovať:
450 g hladkej múky 
120 g práškového cukru
1 vanilkový cukor
1 vajíčko
250 g Hery
troška postrúhanej pomarančovej kôry 
Postup je jednoduchý. Ingrediencie si dáme do misky a vypracujeme cesto, ktoré dáme do chladničky aspoň na polhodinku odpočívať. Potom si ho rozdelíme na 4 časti. Každý diel vyvaľkáme do hrúbky 3-5mm. Vyvaľkané cesto vykrajujeme formičkou. Poukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme pri teplote 180 stupňov približne 7-8 minút, treba pozorovať, keď sú už okraje zlatisté, vtedy ich už treba vybrať. 
Vychladnuté pečivo spájame obľúbeným džemom a môžeme dekorovať čokoládou.



Druhým receptom sú pomarančové hviezdičky. Tento recept mám od mojej kolegynky.  Vrelo odporúčam zaradiť medzi suché vianočné pečivo, ja ho robievam každé Vianoce.
Na pomarančové hviezdičky budeme potrebovať:
500 g hladkej múky
1 prášok do pečiva
250 g HERY
4 žĺtka
150 g práškového cukru
postrúhaná kôra z 2 pomarančov
100 ml pomarančovej šťavy
štipka soli
sunquick
Suroviny zmiešame a cesto dáme do chladničky odpočívať aspoň na 2 hodiny. Ja si najprv pripravím sypké a potom pridávam tekuté suroviny. Po 2 hodinách cesto vyberieme z chladničky, rozvaľkáme a vykrajujeme ľubovoľné tvary. U nás to budú tento rok hviezdičky. Pečieme v teplovzdušnej rúre 2 plechy naraz pri teplote 160° cca 8 minút. Po upečení necháme vychladnúť, potom potrieme pomarančovým sunquickom a posypeme hnedým cukrom. 
Čo budete piecť vy alebo už máte zásoby napečené? 
Krásny víkend, posledný predvianočný :) 

Komentáre