Frankfurtská polievka

Tento recept je na želanie pre moju kamarátku Katku, ale verím, že inšpiruje aj ostatných. Opäť to bude polievka, keďže ako mi stále vravievala babka a mamina "polievka je základ". Dnes si pripravíme frankfurtskú polievku, ktorú robievam ako obmenu guľášovej polievky. Je dostatočne sýta, takže niekedy po nej nepotrebujem ani hlavné jedlo. 

Základné ingrediencie (pozn. varím v 2-litrovom hrnci) sú:
  • cibuľa
  • 2-3 strúčiky cesnaku
  • 4 veľké zemiaky
  • 4-5 párkov (ja mám najradšej Zipser párky)
  • soľ, čierne korenie, červená mletá paprika, troška guľášovej zmesi, hladká múka, olej


Najprv si pripravíme v hrnci zápražku, na oleji podusíme cibuľku a keď má už zlatistú farbu pridáme hladkú múku. Ja to robím od oka, ale približne je to pomer olej:múka 2-3 polievkové lyžice oleja/masla a 2 polievkové lyžice múky. Miešame, aby sa nám nevytvorili hrudky.

Keď to krásne pení a dostáva zlatistú farbu, odstavíme na chvíľu z ohňa a pridáme mletú červenú papriku (dôvodom odstavenia je, aby červená paprika nezhorkla), premiešame a vrátime opäť na oheň.

Podklad je vyrobený a môžme pridať na kocky nakrájané zemiaky, ktoré osolíme, pridáme mleté čierne korenie, troška rasce a guľášovej zmesi.
Chvíľu podusíme a zalejeme prevarenou vodou.

Takto varíme zemiaky približne 15-20 minút, keď sú už takmer uvarené, pridáme na kolieska nakrájané párky a varíme ešte 10 minút. Po uvarení môžete polievku dochutiť petržlenovou vňaťkou.

Želám dobrú chuť ! :)

Vaša Verka xxx

Komentáre

  1. Mňam, polievka vyzerá a určite aj chutí vynikajúco. Nie ako tá, akú nám občas servírujú v jedálni v práci :) ... zahustená červenkastá "voda" bez zemiakov a s jedným kolieskom párky neidentifikovateľnej farby :D . Inak občas ju varím aj ja. Frankfurtské párky málokedy dostať čerstvé, väčšinou majú len zavárané v pohári. Preto už aj ja kupujem Zipser párky. Sú síce pikantnejšie, ale to nám nevadí. Pá, Maja

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Majka, pri Tvojom komentári som si spomenula na školskú jedáleň, kde frankfurtská bola presne označovaná ako "červenkastá zahustená voda" :) Ja ju mám rada poriadnu a plnú tých základných ingrediencií :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára