Kávička moja každodenná


Nenazývala by som sa kávičkárkou, ale je pravda, že kávu mám rada, rada si ju pripravujem, pijem, vychutnávam...Ráno je to ako rituál a poobede je to jeden z pôžitkov môjho dňa. Káva je asi jedna z mála vecí, ktorých by som sa asi ťažko vzdala. Svedčí o tom aj môj postoj, keď mi môj gynekológ potvrdil, že som tehotná... prvé, čo som sa opýtala, či to už nebudem môcť piť kávu?!😂
Každý máme iné preferencie a obľubujeme niečo iné, niekto si kávu sladí niekto nie, niekto uprednostňuje med alebo agávový sirup pred cukrom, niekto ju pije s mliekom, niekto bez, niekto ju má rád horúcu, niekto skôr až ľadovú. Spôsoby jej prípravy a konečnej úpravy sú rôzne a ja vám predstavím tie moje. 

Doma si kávu pripravujem dvojakým spôsobom. Prvým spôsobom je príprava prostredníctvom
kávovaru Dolce Gusto, ktorý je určený na kávové kapsule. Dlho sme s manželom hľadali také kapsule, ktoré by robili presne takú kávu, akú máme radi. Nakoniec sme ich našli. Máme v obľube zopár tipov.

Jednotkou sú u nás kávové kapsule Dolce Gusto Nescafé Espresso Intenso. Ako uvádza výrobca sú to kapsule pre milovníkov silnej intenzívnej kávy talianskeho typu. Je to zmes arabiky a robusty. Každé balenie kapsúl má na obale uvedené počet zrniečok, od čoho závisí aj intenzita chuti, v tomto prípade je počet zrniečok 8 z 10. Na každom balení je uvedené aj aké množstvo vody a aký typ šálky máte použiť, aby ste si pripravili takú chuť kávy, akú má mať. Dvojkou sú u nás kapsule Nescafé Lungo a z času na čas kapsule Cappucino.
Avšak capuccino uprednostňujeme skôr take away z našej obľúbenej kaviarne The C Café kaviarne a pražiarne http://www.theccafe.sk alebo keď sa zastavíme počas nákupov v Panta Rhei.

Druhý spôsob prípravy kávy doma je príprava v konvičke na kávu. Do spodnej časti sa naleje voda pod úroveň trisky, umiestni sa zásobník kávy, my sme zvyknutí dávať 4 lyžičky najlepšie čerstvo namletej zrnkovej kávy, pripevní sa vrchný diel a dá sa variť na plameň. Akonáhle začne vrieť, necháme asi tri minúty vrieť a vypneme. Para spôsobí, že vytlačí kávu do vrchnej časti konvičky.


Akú kávičku milujete vy?
Pekné popoludnie želám
Vaša Verka xxx


Komentáre