Francúzske zemiaky

Veľa vecí, ktoré sa spájajú s Francúzskom mám rada. Páči sa mi parížska móda, raz sa chcem vybrať do Paríža a okrem iného mám rada francúzske zemiaky, aj keď si nemyslím, že sú pravým francúzskym jedlom☺V mojom okolí sa francúzske zemiaky pripravujú na rôzne spôsoby. Základnými surovinami, ktoré používam aj ja sú:
  • zemiaky
  • špekáčiky/safaládky
  • cibuľa
  • vajíčka na tvrdo
  • horčica
  • smotana na šľahanie

Niektorí zvyknú zemiaky predvariť, aby sa potom kratšie piekli, niektorí obľubujú iný typ mäsového výrobku ako je špekáčik, niekto dáva klobásku alebo slaninu, podľa chuti. Dokonca som už jedla také francúzske zemiaky, v ktorých bol hrášok a tiež celkom chutili. 
Ja som tie, aké máme radi my, pripravila nasledovne.


Očistila som si zemiaky, nakrájala na čo najtenšie kolieska. Očistila som si cibuľu, popražila na oleji a pridala na kolieska nakrájané špekáčiky. Troška okorenila čiernym korením, červenou paprikou a worchestrovou omáčkou. Medzitým som uvarila vajíčka na tvrdo. 

Tak a môžme začať.

Do pekáča si uložíme prvú vrstvu zemiakov, mierne posolíme a posypeme čiernym korením. Na vrstvu zemiakov uložíme špekáčiky, na ne pokladáme vajíčka. Zvyknem na vajíčka malou lyžičkou v malou množstve natrieť troška horčice. Následne poukladáme ďalšiu vrstvu zemiakov. Opäť mierne posolíme a okoreníme. Vrstvíme v podobnom poradí až kým máme suroviny ☺ Nakoniec zemiaky zalievam smotanou na šľahanie a vrch posypem mletou červenou paprikou. Pečiem pri 200° cca 1 - 1,5 hodiny. Závisí od toho ako staré sú zemiaky, koľko času potrebujú na upečenie. 
Prajem dobrú chuť! 
Vaša Verka xxx

Komentáre