Jarné vázičky

Čoskoro tu máme jar, aj keď to vonku posledné dni tak nevyzerá. Keď som si dnes prelistovala nový newsletter od Tchibo s názvom Jarné prestreté, hneď som vedela o čom bude ďalší článok. Okrem toho, že rada pečiem a varím, milujem stolovanie so svojími blízkymi. Stolovanie pre mňa znamená viac než zjesť všetko, čo sa navarilo, resp. upieklo. Je to forma spoločne strávenej chvíle s tými, na ktorých nám záleží, zdieľanie zážitkov a pod. Preto je fajn, ak má stolovanie pridanú hodnotu a to v podobe prestierania a doladenia maličkostí. 

Pre nádych jari pri stolovaní som si vymyslela tieto malé DYI vázičky, ktoré určite nebudú prekážať pri očnom kontakte, keďže sú nízke a krásne dotvoria celý prestretý stôl. 
Na ich prípravu budeme potrebovať: prázdne sklenené fľaše rôznych tvarov, papierové či látkové stužky rôznych farieb, dekoračné pásky (mimochodom, teraz sú dostupné v Lidli s veľmi peknými motívmi, tiež som ich použila), papierové kvietky alebo drobnosti, ktoré sú na drôtikoch, aby sa dali pripevniť na hrdlo fľaše.



Prvú vázičku som si vytvorila nalepením dekoračnej pásky dookola fľaše v dvoch radoch. Pripravila som si papierovú ružičku na drôtiku, z ktorého som urobila slzičku, aby sme cez ňu mohli prevliecť stužku na ozdobu hrdla fľaše. Následne som stužku obmotala okolo hrdla fľaše.
 Toto je výsledná prvá vázička v ružovom prevedení
 
Druhú vázičku som robila podobne, akurát som použila iný typ dekoračnej pásky, obmotala fľašku len stredom a vyrobila si dve mašličky v rôznych odtieňoch. Drôtikom som obmotala stredy oboch mašličiek, čím sa mi ich podarilo spojiť a obmotala hrdlo fľaštičky. Drôtik som uzavrela uzlíkom v tvare ružičky, aby z neho netrčali ostré časti. 
Tu je výsledná druhá vázička v prevedení modrej farby.
 
Poslednú vázičku som sa rozhodla urobiť troška inak, tým, že som dekoračné pásky umiestňovala zvislo nadol. A hrdlo som obmotala jednou papierovou a jednou látkovou stužkou.
 Tu je výsledok tretej verzie vázičky na sviatočné stolovanie. 
Samozrejme do takýchto typov váz sa hodia nejaké menšie drobné kvietky, ilustračne som uviedla drobné tzv. klinčeky v krásnej cyklaménovej farbe alebo jemné drobné gypsomilky (nazývané aj nevestin závoj). Komu sa napríklad páčia pivónie, jedna kvetinka v tejto váze takisto vynikne. 

No a už mi neostáva nič iné, len dokúpiť pekný obrus a možno nejaký zaujímavý servis a slávnostné prestieranie v štýle jari sa môže zrealizovať.
zdroj: Tchibo
Zdroj: Tchibo





Komentáre