Môj prvý cheesecake

Krásnu slnečnú sobotu všetkým ☀ ! Už viete, čo budete piecť? Ak nie, dám vám jeden tip - jednoduchý cheesecake. Z tohto typu koláča som mala dosť obavy, ako sa podarí. Na prvýkrát to celkom dobre vyšlo, keďže som nestihla spraviť ani len polevu...☺Vytvorila som si recept prepojením viacerých receptov a preferujúcich potravín v našej domácnosti. Niekde sa uvádza, že cheesecake by mal byť výlučne pripravovaný zo syru Ricotta, inde je podstatou mix mascarpone a tvarohu. Ja tvrdím, že každému môže chutiť niečo iné...

Cheesecake podľa Vierky

Ten môj recept pozostával z nasledujúcich ingrediencií:
200g maslových sušienok
100g rozpusteného masla

500g mäkkého jemného tvarohu
1 kyslá smotana
100 g práškového cukru
1 vanilkový cukor
4 vajcia
1 PL hladkej múky







Postup: Najprv si rozdrvíme maslové sušienky na drobné kúsky, rozpustíme maslo a spojíme obe ingrediencie do spoločnej masy. Okrúhlu formu si pripravíme papierom na pečenie a okraje vymastíme maslom. Zapneme rúru na 180°. Sušienkovú zmes natlačíme na dno tortovej formy, s tým, že vytlačíme aj troška ku okrajom. 
Dáme piecť na 10 minút.
Pripravíme si plnku: vymiešame šľahacím mixérom do hladka tvaroh, smotanu, práškový cukor, vanilkový cukor a po jednom pridávame a zašľahávame celé vajíčka. Na záver prišľaháme polievkovú lyžicu hladkej múky. 
Krém vylejeme na predpečený sušienkový korpus a dáme piecť do rúry ďalších 15 minút na 180° a potom znížime teplotu na 160° a pečieme približne hodinu. Treba to sledovať, lebo každá rúra pečie inak, ale akonáhle sú už zlatisté okraje, vyberám ho z rúry. Po okrajoch je tvrdý, v strede jemný, to je znamenie, že už je hotový upečený cheesecake.
Na vrch sa dá pripraviť toping, čokoládová poleva alebo poleva z lesného ovocia, resp. čokoľvek, čo máte radi, avšak ja som ho v tomto prípade nestihla ☺



Želám vám dobrú chuť a krásny víkend!

Komentáre

  1. Vyzerá lákavo, aj by som si dala kúsok. Milujem cheesecake a všetko tvarohové. Nech sa darí. Pá, Maja

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Majka,tak to Ťa verím, že poteší pripravovaný strúhaný tvarohový 😉😊

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára