Tip na rýchly obed + bonus

V kuchyni trávim veľa času, lebo často varím aj pečiem. Niekedy sú však dni, kedy je nutné zariadiť okolo varenia a pečenia kopec iných vecí a na vytvorenie "all inclusive" obeda s bonusom v podobe koláčika máte maximálne hodinku. U mňa bol takýto deň včera, preto sa rada podelím s tipom, ktorý vám ušetrí čas a vytvorí celkom dobré menu (aspoň tí moji sa nesťažovali)

Hlavné jedlo: Fašírky z mletého mäsa bez vyprážania

Fašírky sú podľa mňa univerzálne jedlo, ktoré v prípade núdze zhltnete aj s kúskom chleba alebo s kyslou uhorkou, v priaznivejšom podaní so zemiakovou kašou a o tom, že zasýtia, niet pochýb. 
Len nedávno som sa dozvedela o možnosti urobiť fašírky bez vyprážania, sú oveľa ľahšie stráviteľné, dôvodom je možno aj to, že do tohto receptu sa nepridáva ani cibuľa ani cesnak, ako mnohé recepty zvyknú pri fašírkach uvádzať. 
Na fašírky z mletého mäsa pečené v rúre budeme potrebovať:
  • 1/2 kg mletého mäsa (ja zvyčajne kupujem v Lidli to 50:50 bravčové vs. hovädzie) 
  • 5 vajíčok
  • 1/2 ČL(čajovej lyžičky) soli (resp. podľa chuti)
  • 1/2 ČL čierneho korenia
  • 1 ČL majoránka/oregano (podľa toho čo máte, ja uprednostňujem oregano)
  • 1/2 ČL muškátový oriešok 
  • 1 ČL grilovacie korenie 
  • 1/2 ČL mletá červená paprika
  • strúhanka - ako sa u nás hovorí, koľko "vám prijíme zmes" tzn. strúhankou zmes zahusťujeme, ale nesmie byž úplne riedka ani úplne hustá
Zo zmesi urobíme klasické tvary fašírok a ukladáme na plech vystlaný papierom. Ja som ich piekla približne 40 minút na 180° horný, dolný ohrev. Fašírky sú šťavnaté, ešte aj na druhý deň. Podávame s kašou alebo so zeleninovou prílohou, každému, čo chutí ☺


Bonus - Koláčik z acidofilného mlieka
Tí, ktorí preferujete pečenie typu "zmiešame všetky ingrediencie dokopy, vylejeme na plech a pečieme" si prídu na svoje. Toto je originálny príklad takéhoto typu koláčov. Okrem toho je tzv. z radu hrnčekových. Pôvodný recept mám od svojej svokry, troška som si ho prispôsobila. 
Na hrnčekový koláč z kyslého mlieka budeme potrebovať:

  • 3 hrnčeky polohrubej múky / ja teraz fungujem v štádiu "zdravšej stravy" takže som ju zamenila za špaldovú múku (* dnes už je naozaj široký výber, ja som vo svojom recepte použila špaldovú múku hladkú, možnú zakúpiť v Lidli)
  • 1 hrnček kryštálového cukru (ja som použila trstinový, v pôvodnom recepte sú dokonca 3 hrnčeky)
  • 3 hrnčeky kyslého (acidofilného) mlieka
  • 1 vajíčko
  • 1 polievková lyžica kakaa
  • 1 čajová lyžička sódy bikarbóny
  • 1 dl oleja
  • ja som do cesta pridala ešte lyžicu jahodového džemu
Suroviny zmiešame v miske, zo začiatku ručne, potom poriadne mixérom, aby sa v ceste nevyskytovali hrudky. Vylejeme na plech vystlaný papierom a pečieme približne 30-40 minút pri 170-180°. Hotový koláčik necháme vychladiť. Ja som si ho ešte potrela džemom a poliala čokoládovou polevou, ktorú robievam podľa Adriany Polákovej. Koláčik nakrájame na tanier a môžme dozdobiť šľahačkou alebo namiesto polevy použiť čokoládovú penu, už ako vám chutí. 


Želám dobrú chuť!

Komentáre