Moje jarné detoxikanty

Ahojte,
tak a máme tu konečne prvý jarný mesiac (hurááá), na čo už mnohí čakali. Viacerí z nás si dávajú predsavzatia na začiatku roka, u mňa takéto pocity prichádzajú na jar. Po krátkych dňoch s nedostatkom svetelných lúčov a s prevahou dní, keď je všetko také viac do siva, prichádzajú stále dlhšie dni, oveľa viac slniečka a sivú farbu striedajú farebnejšie tóny. S takýmto prirodzeným ožívaním navôkol, mám aj ja viac chuti a síl "prepnúť" zo zimnej verzie do tej jarnej. Nejde to však tak jednoducho bez niekoľkých zásadných vecí. Pomenovali by som ich ako moje jarné detoxikanty. Nech sa páči, pozrite si, ktoré to sú, možno sa v nich nájdete, možno sa inšpirujete...

 zdroj: Pinterest

V prvom rade je to voda. Voda pomáha nášmu organizmu, čo je známe už od nepamäti. Na niektorom z mojich obľúbených blogov som sa inšpirovala radou, začať ráno pohárom čistej vody. Praktizujem to už týždeň, ale cítim tú zmenu, že je to úplne iné ako keď som vyliezla z postele a prvé, čo som do seba dostala bola šálka mojej rannej kávy. Samozrejme, tú si neodopriem ani teraz, len si ju dávam neskôr. Prednosť dostala voda. Okrem iného, dosť dlho mi robilo problém dodržiavať pitný režim, tých približne 2 litre vody na deň. Niekedy pomôže dať pred seba pohár vody alebo fľašu s vodou, niekedy iná motivácia. Mne sa pri posledných nákupoch zapáčili pollitrové praktické fľaše (jysk.sk).
kúpite v Jysku

Druhým mojím detoxikantom sú čaje. Som síce zaťažená na kávu a kávu milujem, ale snažím sa hlavne na jar prečistiť organizmus prostredníctvom bylinných čajov, a to žihľavového a zeleného čaju. Obľubujem síce radšej sypané čaje, majú lepšiu chuť, ale aj niektoré sáčkové sú kvalitné a chutné. Treba si však dávať pozor, žihľavový čaj sa nepije dlhodobo, napr. treba zvoliť kúru 2 týždne čaj, 2 týždne pauza, resp. pozorovať reakciu organizmu na jeho pitie. Ak si chcete zelený čaj vychutnať, pomôže pred zaliatím, nahriatie šálky alebo pohára. Samozrejme v oboch prípadoch treba dbať na dĺžku vyluhovania. 

Tretím detoxikantom je pre mňa zásobovanie sa dostatočnou dávkou ovocia a zeleniny. Netreba to preháňať (sieťka pomarančov na posedenie nie je tým správnym krokom k detoxikácii, skôr k tráviacim problémom). Zeleninu môžete prijímať jednak prostredníctvom polievok alebo surovú ako zdravé snacky na večeru či v podobe šalátov k takmer každému jedlu. 

Štvrtým detoxikantom je zeleň. Stále na jar si zvyknem kúpiť nejakú novú izbovú rastlinu, ktorá svojou zeleňou jednak skrášli našu domácnosť a zároveň zvhlčí a okysličí vzduch. Niektoré izbové rastliny majú dokonca schopnosť pohltiť toxíny v izbe. Takými sú napr. fíkus (ktorý som si zaobstarala na začiatok tejto jari) alebo aloe vera, izbové paprade, či známy tzv. svokrin jazyk. 

Piatym a posledným detoxikantom je pohyb s úsmevom na tvári ☺Ako mamina na materskej mám toho pohybu relatívne dosť veľa, ale v zmysle detoxikácie mám na mysli pohyb napr. na čerstvom vzduchu vrátane prechádzok. Mala som v pláne dať sa na beh, ale zatiaľ je mojím najobľúbenejším športom rýchla chôdza (odkedy drobec neposedí). Je jedno, aký druh pohybu si zvolíte, každému vyhovuje niečo iné, ale tie endorfíny vám určite spustia úsmev na tvári, ktorý je tým najväčším detoxikantom. 

Prajem vám krásny začiatok mesiaca Marec a postupného príchodu jari !

Komentáre