Cestoviny...2x inak

Penne, tortellini, fusilli, spaghetti, macaroni a tak ďalej a tak ďalej... Ktoré máte radi vy? Ja osobne asi fusilli, ale v konečnom dôsledku je mi to jedno, cestoviny mám rada a chutia mi pripravené na akýkoľvek spôsob. Sú rýchlo pripraveným jedlom, ktorý zasýti, či už na obed alebo na večeru. Pripravila som si dva najobľúbenejšie recepty prípravy cestovín, ako ich máme radi my. Ak neviete, čo dnes na obed a už máte málo času, možno sa inšpirujete. 

Cestoviny so syrovou omáčkou a proscuittom 

Na tento recept budeme potrebovať:

  • cestoviny - aké máte radi
  • na zápražku maslo a hladkú múku
  • mlieko 2 - 3 dcl (podľa toho, koľko omáčky chcete pripraviť)
  • syr v črievku 1ks - ALEBO podľa potreby, ako veľmi to chcete mať syrové
  • proscuitto 
  • soľ, čierne korenie, červená paprika
Postup:
Najprv si pripravíme zápražku z hladkej múky a masla (najlepšie je použiť rovnaký pomer, ale treba to odhadnúť pri varení). Keď máme zápražku pripravenú, tak ju odstavíme z ohňa a prisypeme štipku červenej papriky (1). V druhom hrnci si prevaríme mlieko (2). Keď začne vrieť, odstavíme z ohňa a pomaly prilejeme do hrnca, v ktorom sme si pripravili zápražku. Treba to neustále miešať, najlepšie metličkou, akú má šľahací mixér, aby sa nám nevytvorili hrudky. Postupne pridáme tavený syr (3), necháme prejsť varom a vypneme. Na panvici si zľahka upečieme z jednej aj druhej strany proscuitto podľa toho, koľko kúskov chceme. Kto neobľubuje proscuitto, môže si popražiť nadrobno nakrájanú slaninku alebo šunku, prípadne to môžeme podávať s rybou, ako je losos alebo tuniak. 


Zapekané cestoviny s mäskom

Na tento recept budeme potrebovať:

  • cestoviny - ja som v tomto prípade použila fussili
  • olej
  • cibuľa 1ks
  • slaninka
  • bravčové mäso - ja som použila bravčové mäso v skle 300g dostupné v Lidli 
  • smotana na šľahanie 33% - 1ks
  • strúhaný syr - kto, aký má rád (gouda, ementál, cheddar,...)
  • 2 vajíčka
  • soľ, čierne korenie, červená paprika, grilovacia zmes, worchestrová omáčka
Postup:
Na cibuľke si popražíme na drobno nakrájanú slaninku (1). Pridáme pokrájané mäso na kocky (2). Ochutíme zmes soľou, čiernym korením, červenou paprikou, grilovacou zmesou a troškou worchestrovej omáčky (3). Chvíľu podusíme, aby nám prešli koreniny zmesou. Medzitým si odvaríme cestoviny podľa návodu. Scedíme a polovicu vysypeme do zapekacej misy. Pridáme pripravenú mäsovú zmes (4). Pridáme druhú polovicu cestovín a premiešame, aby sa cestoviny prepojili so zmesou slaninky a mäsa. Pripravíme si zálievku zo šľahačkovej smotany, vajíčok a nastrúhaného syra (5). Pripravené cestoviny zalejeme zálievkou (6, 7), prikryjeme alobalom a dáme piecť približne na polhodinu pri 160°. Po polhodinke cestoviny vyberieme, ak držia pokope a smotanová zmes ich spojila (8), posypeme ich vrstvou nastrúhaného syra a dáme zapiecť, kým sa nám syr neroztopí (9). 


Okrem spomenutých receptov mám rada spojenie cestovín s olivami alebo sušenými paradajkami, ale o tom niekedy inokedy. Želám vám dobrú chuť!

Komentáre