Maskovací manéver


Poznáte slovenskú rozprávku Jurošík, ktorá sa nezaobíde bez známej vety "Bohu dušu a mne dukáty"? Začínam takto netradične, ale keď ma doma prvýkrát videli s maskou na tvári, reakciou bola práve táto veta ☺. Odvtedy väčšinou počkám, kým tí moji zaspia a ja si môžem užiť tzv. maskovací manéver, ako som si to nazvala. 
Niekedy je práve tých pár minút pre aplikáciu pleťovej masky jediným oddychom za celý deň, tak prečo si ho nedožičiť. Nie každý máme tú možnosť, čas, prostriedky navštíviť odborné kozmetické služby. Práve preto tu existuje možnosť rozmáznavať svoju pleť hoci aj doma. Na trhu dnes máme rôzne typy masiek od všelijakých kozmetických značiek pre jednotlivé typy pleti. Stačí si len vybrať. Avšak ono to nie je až také jednoduché. Kým si nájdete tú pravú pre Vašu pleť viackrát sa možno zopakuje metóda pokus omyl. Aspoň v mojom prípade to tak bolo. Treba brať do úvahy, že podľa jednotlivých období aj Vaša pleť vyžaduje niečo iné a zároveň každá pleť je iná, aj keď existujú tie dobre známe základné kategórie, ako suchá, citlivá, zmiešaná pleť, ale to neznamená, že každý výrobok na citlivý alebo iný typ pokožky je pre Vás akurát ten vyhovujúci.  
V tomto článku vám prinášam prehľad mnou vyskúšaných pleťových masiek bežne dostupných v dm drogériách, určených pre normálnu až zmiešanú pleť. Ak sa inšpirujete, budem rada, ak máte iný tip, tak ma to tiež poteší ☺



1. Textilná maska od Garnier
Je to pomerne novinka na našom trhu, dostupná v troch verziach. Ja  som skúšala zelenú, určenú pre normálnu a zmiešanú pleť. Textilná maska s otvormi na oči, nos a ústa sa jednoducho nanáša na tvár a necháva 15 minút pôsobiť. Má čistiace a osviežujúce zloženie, pretože obsahuje výťažok zo zeleného čaju, kyseliny hyalurónovej a glycerínu. Mala by sa aplikovať 3x v priebehu týždňa pre efekt superhydratácie. 
Môj pocit: 

  • ľahká manipulácia a aplikácia
  • zo začiatku pocit akoby som si naniesla vlhčenú utierku, ale postupne si pleť zobrala potrebnú vlhkosť
  • po aplikácii pleť bola na pohľad žiarivejšia, ale mala som pocit akoby ostala na dotyk troška lepivá
Celkové hodnotenie: ✦✦✦✧✧

 
2. Samohrejivá maska od Garnier Pure
Pleťová maska od Garnier je v tomto prípade samohrejivá. Má predovšetkým čistiace účinky. Prostredníctvom extraktu z eukalyptu, kyseliny salicylovej, zinku a ílu má čistiace účinky. Pomáha pleti proti upchaným pórom, lesku a nečistotám. Nanáša sa jednoducho, rozotrie sa na celú pleť, samozrejme okrem oblastí očí a úst na navlhčenú tvár a krúživými pohybmi sa aktivuje samohrejivý účinok. Má tuhú, mierne mazľavú konzistenciu svetlomodrej až sivkastej farby. Necháva sa pôsobiť na pleti len 3 minúty a potom sa opláchne. Je dobré ju aplikovať 2x týždenne pre dosiahnutie čistej pleti bez pórov.
Môj pocit:
  • vďaka eukalyptu som na pleti pociťovala mierne štipkanie
  • naozaj sa prejavil samohrejivý účinok, ktorý otvoril upchaté póry 
  • po aplikácii mierne napnutá pokožka
Celkové hodnotenie: ✦✦✦

     


3. Balea pleťová maska s bahnom z Mŕtveho mora
Čistiaca pleťová maska od značky Balea s bahnom z Mŕtveho mora je určená na vyčistenie pleti a predchádzaniu tvorbe nečistôt. Má tuhú, ale krémovejšiu konzistenciu s peelingovými čiastočkami. Okrem bahna z Mŕtveho mora, obsahuje aj aloe vera, extrakt z kamiliek, čiastočky z marhuľových jadier a bambusu. Okrem čistiaceho účinku má aj upokojujúce účinky. Aplikujeme na mierne navlhčenú tvár a nechávame pôsobiť 10-15 minút. 
Môj pocit:
  • prostredníctvom jemných peelingových častíc si pri nanášaní masky na tvár môžete urobiť miernu masáž
  • po nanesení zaschne na tvári
  • po aplikácii som mala hladkú pleť, príjemnú na dotyk

 Celkové hodnotenie: ✦✦✦

4. Alverde čistiaca maska Beauty& Fruity
Čistiaca maska Alverde určená pre normálnu a zmiešanú pleť obsahuje bio limetkový olej a bio jablkovú vodu. Okrem toho obsahuje zinok, bambucké maslo, olivový olej, kakaové maslo a slnečnicový olej. Okrem čistiaceho účinku prispieva k rozjasneniu tváre. Má krémovú konzistenciu bielej farby. Na pleti nechávame pôsobiť približne 10 minút.
Môj pocit:
  • nanáša sa ako krém, len troška v hrubšej vrstve ako je to v prípade krému
  • príjemná svieža vôňa vďaka zloženiu
  • táto maska sa neoplachuje, mala by sa vstrebať do pokožky, ja som však veľkú časť musela zotrieť hygienickou utierkou
Celkové hodnotenie: ✦✦✧✧✧

Želám vám krásny víkend a oddýchnite hoci aj takýmto spôsobom ☺ 

Komentáre