Úložné systémy

Ochvíľu tu máme jarné upratovanie, ktorému môže okrem iného napomôcť správny úložný systém. V každej domácnosti sa nájde kopec maličkostí, ktoré často máme problém nájsť hlavne vtedy, keď ich najviac potrebujeme. Neviem ako vy, ale ja mám pocit, že v byte úložného priestoru nikdy nie je dosť. Samozrejme, dá sa to vyriešiť na mieru plánovaným nábytkom alebo sektorovým nábytkom, ktorý si podľa potreby zakúpite. Druhou možnosťou sú rôzne úložné systémy, ktoré môžete využiť na skladovanie vecí bez potreby zakúpenia nového nábytku. Jedná sa predovšetkým o rôzne úložné boxy, dózy, debničky, koše, vreckáre a pod.
Keďže túto tému aktuálne riešim aj vo svojom byte, pripravila som prehľad možností skladovania prostredníctvom stránok hm.home, jysk, ikea. Dúfam, že aj vás niečo osloví a nájdete to pravé miesto mnohým maličkostiam vo vašej domácnosti.

Úložné koše 
Väčšina má predstavu, že úložný kôš sa hodí tak akurát do kúpelňe ako kôš na bielizeň, ale nie je to tak. Môže výborne poslúžiť ako úložisko pre hračky, alebo drobnosti v predsieni, prípadne v obývačke. Úložné koše sú z rôznych materiálov, dajú sa zakúpiť drevené, plstené, látkové, prútené, drôtené v rôznych veľkostiach.



Úložné škatule
Ďalším, veľmi podobným úložiskom ako koše, sú úložné škatule. Opäť z rôznych materiálov, na základe ktorých prispôsobujeme ich obsah. Je samozrejmé, že do papierovej škatule neuložíme ťažké predmety, ktoré by ju mohli len zdeformovať. Zaujímavými škatuľami sú akoby drevené debničky alebo debničky z paliet, ktoré si už rôznou technikou (patinovanie a pod.) môžete dotvoriť podľa vzhľadu vášho interiéru. Ďalším výborným nápadom, ktorý som na stránkach objavila sú škatule v podobe kufríkov, ktoré vám aj príjemne oživia interiér. Veľmi mi to pripomenulo detstvo a moju výbavu na výtvarnú výchovu, veď posúďte sami z nasledujúcich obrázkov.


Úložné boxy
Úložné boxy, či už s vekom alebo bez sa výborne hodia na skladovanie vecí napr. pod posteľ. Existujú v rôznych prevedeniach, niektoré sú na kolieskach, niektoré nie. Líšia sa farbou, objemom a väčšinou sú z plastu, takže majú jednoduchú údržbu a čistenie.



Úložné dózy
Môžu byť kovové, sklenené, plastové, plechové. S ich využitím sa najčastejšie stretnete v kuchyni. Ale takisto poslúžia k uskladneniu maličkostí, či už v obývačke alebo v pracovni.

Úložné diely
Úložné diely sú vhodné do skríň a komôd, v ktorých nám treba predeliť priestor pre viacero typov, či už oblečenia alebo iných potrebných vecí. Tieto diely slúžia ako predeľovače, čím zabezpečujú lepší prehľad a poriadok.


Závesné riešenia
Vreckáre alebo úložné vrecká na stenu či na posteľ sú vhodné na uloženie drobností, ktoré potrebujete po ruke ako sú napr. okuliare, mobil a pod. Ja som sa s vreckárom prvýkrát stretla, keď som zháňala detskú výbavičku. Je to šikovná vec, pretože na postieľku som si ho upevnila a do jednotlivých vreciek uložila drobnosti, ktoré som potrebovala po ruke pre starostlivosť o bábätko. Podobnou záležitosťou sú závesné košíky, v ktorých je už troška viac miesta ako vo vreckároch, sú často využívané napr. v kúpeľniach, ale aj v iných častiach domu či bytu, kde je vhodné riešiť skladovanie aj závesným spôsobom.


Tak čo, inšpirovali ste sa? Nabudúce pripravím nejaké DIY vecičky na skladovanie vecí v domácnosti a pripravím zopár nápadov, ako si úložný systém pripravíte ľahko a pohodlne z pohodlia domova. 

Želám krásny začiatok nového týždňa! 

Komentáre