Kinder rez a la Vierka


Chcela by som vám predstaviť recept na veľmi ľahký koláčik. Ľahký je prípravou aj na konzumáciu ☺

Na prípravu cesta potrebujeme tieto ingrediencie:
150 g hladkej múky (ja som použila špaldovú hladkú múku)
100 g krupicového cukru
1 balíček kypriaceho prášku
100 ml vody
200 ml oleja
2 lyžice kakaa
3 vajcia

Postup: Žĺtky si oddelíme od bielok. Múku, cukor, prášok do pečiva, kakao, olej, vodu a žĺtky dôkladne premiešame. Ja to robievam tak, že najprv spojím suché ingrediencie a potom pridávam tie tekuté. Bielka vymiešame zvlášť a pridáme do základu cesta. Cesto som vyliala do tortovej formy s priemerom 24 cm. Prvýkrát, keď som tento koláč piekla, tak som cesto vyliala na veľký plech, ale zdalo sa mi, že piškóta je dosť nízka, preto som tentokrát piekla v tortovej forme. 
Pečieme pri 180 °C cca 20 minút, ale treba to pozorovať. 

Plnka
250g jemného tvarohu
200 ml kyslej smotany
250 ml šľahačkovej smotany

Postup: Najprv vyšľaháme šľahačkovú smotanu. V druhej miske zmiešame tvaroh s kyslou smotanou a podľa chuti pridáme práškový cukor. Ja som použila 2x vanilkový cukor. Vyšľahanú šľahačku pridáme k tvarohovo-smotanovej zmesi. Spojíme, premiešame a natrieme na upečenú vychladenú piškótu.

Ak nemáte tvaroh, plnku som už robila aj z pomazánkového masla Manny a to som spojila s kyslou aj šľahačkovou smotanou. V pomere 2x Manna, 2x kyslá smotana, 1x šľahačková smotana.

Koláč dáme aspoň na hodinku do chladničky stuhnúť.
Vrch ešte posypeme nahusto s postrúhanou horkou čokoládou.

Už si len uvariť kávičku a môže sa hodovať ☺

Želám sladký zvyšok víkendu!

Komentáre