Bryndzová pomazánka

Máme máj, lásky čas a okrem iného máj je aj obdobím tej najlepšej bryndze. Nie nadarmo dostala pomenovanie májová. V tomto období zvykne byť najjemnejšia a najchutnejšia. Ja som bryndzi dlho neholdovala, až kým som neochutnala tie pravé tradičné bryndzové halušky a pirohy na strednom Slovensku. Odvtedy je bryndza obľúbená aj v našej domácnosti.

V sérii receptov som si pre vás pripravila na každý týždeň jednu z našich obľúbených pomazánok, ktoré si môžete pripraviť na raňajky, desiatu či olovrant alebo večeru. Spolu s dostupnou jarnou zeleninou akou je redkvička či mladá cibuľka budú dokonale ladiť a ako sa hovorí, láska pôjde aj cez žalúdok ☺


Na prípravu bryndzovej nátierky potrebujeme:
Bryndza (najlepšia je tá majová ako som písala, ale ja som ju pripravovala z klasicky dostupnej počas celého roka)
Syr v črievku
kúsok masla
1-2 polievkové lyžice kyslej smotany (podľa chuti)
štipku soli
štipku mletej červenej papriky

Postup je úplne jednoduchý, treba to všetko zmiešať ☺, prípadne rozmixovať. Do misky si vložíme najprv bryndzu, pridáme syr v črievku, kyslú smotanu, kúsok (nie úplne tvrdého tradičného masla), soľ mletú červenú papriku a ja som to najprv vidličkou a vareškou premiešala a chvíľu pomocou ponorného mixéra mixovala, aby sa mi ingrediencie spojili (predovšetkým maslo s tými ostatnými).
Môžeme podávať ihneď alebo nechať chvíľu postáť v chladničke. 


Nech sa páči, dobrú chuť!

Komentáre