Bublanina

Tento recept mám veľmi rada. Je z kategórie tzv. hrnčekových a robí sa veľmi jednoducho a rýchlo, zmiešame všetky ingrediencie v jednej miske, vylejeme na plech a pečieme ☺. 

Neviem ako vám, ale mne osobne sa spája bublanina s letom, keď boli čerstvé čerešne, tak sa okrem iného zúžitkovali aj takto, do bublaniny.


Ingrediencie
1 hrnček kryštálového cukru
3 vajcia
1 hrnček polohrubej múky
1 hrnček špaldovej múky (pokojne môžete dať 2 hrnčeky polohrubej, to len ja teraz "fičím" na špaldovej múke, tak ju dávam všade)
3/4 bal. kypriaceho prášku do pečiva
1/2 hrnčeka mlieka
1/2 hrnčeka oleja
1 polievková lyžica hladkej múky
Ovocie - najlepšie sú čerešne, ale ja som napríklad použila tentokrát kompótové zásoby višní a marhúľ, ale odporúčam skôr bobuľové ovocie

Postup:
Najprv vymiešame cukor s vajíčkami. Pridáme múku s kypriacim práškom do pečiva, mlieko, olej a poriadne premiešame​. Ovocie, ktoré použijeme obalíme v 1 polievkovej lyžici hladkej múky alebo zemiakového škrobu (aby nespadlo pri pečení na spodok cesta). Ovocie pridáme do cesta, premiešame a vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme pri 180° cca 20-30 minút - vrch by mal byť do zlatista upečený. Ešte teplý koláč posypeme práškovým cukrom. 
Pečte na menšom plechu, lebo ja som piekla na plechu rozmerov 30x40 cm a tá moja bublanina až tak veľmi nevyrástla. 

Želám vám sladký víkend!

Komentáre