Cookies


Aj vy máte niekedy nečakanú návštevu? Alebo v čase grilovačiek, ktoré sa blížia, kupujete na poslednú chvíľu nejaké sladké drobnosti?

Ak máte radi suché pečivo, tak vás týmto receptom isto poteším. Vhodné ku kávičke, na výlety so sebou alebo na grilovačku ako niečo sladké pod zub, prípadne pekne zabalené či naservírované ako sladký darček pre vaše maminky☺❤.
Tentokrát som piekla cookies, ktoré za deň zmizli ako gáfor...

Ingrediencie:
30 dkg hladkej múky (ja som použila špaldovú)
12 dkg práškového cukru
10 dkg orechov
10 dkg čokolády
10 dkg hrozienok
10 dkg jemných ovsených vločiek
2 vajíčka
250 g Hery
1 kypriaci prášok do pečiva

Toto je pôvodný recept, ale :
* kto je alergický na orechy, tak ako ja, pokojne ich môžete nahradiť ovsenými vločkami, čiže ja dávam 20 dkg ovsených vločiek namiesto 10 dkg orechov a 10 dkg vločiek
* občas dávam od oka hrozienka aj čokoládu podľa toho, na koľko chcem, aby boli cookies plnené...dôležité je, aby cesto držalo pokope

Postup je jednoduchý, všetko dáme do jednej misky a spojíme. Môžme nechať cesto troška oddýchnuť, ale ja s ním robím hneď. Podľa toho, aké chcem veľké kúsky cookies, oddelím guličky, ktoré vytvarujem na cca 1cm placky. (Viď obrázok). Uložím na plech vystlaný papierom na pečenie a pečiem cca 7-10 minút pri teplote 200°. Z daného pomeru surovín vám výjde približne 40 kúskov cookies. 


Želám vám sladký víkend!


Komentáre