Vajíčková pomazánka + bonus


Milí moji, troška som sa odmlčala, ale opäť mám pre vás nové tipy ☺ Pripravila som si pre vás recept na ďalšiu pomazánku, tentokrát vajíčkovú. Výborne sa k nej hodí čerstvý chlebík a lahôdková cibuľka. No, veď posúďte sami. Existuje niekoľko receptov, ja som si osvojila tento. 

Ingrediencie:
3 vajíčka
1 syr v črievku
lyžička horčice
polievková lyžica masla
štipka soli
štipka čierneho korenia
pár kvapiek octu 
pár kvapiek olivového oleja

Postup: 
Najprv si uvaríme vajíčka natvrdo (10 minút). Keď sú vychladené, tak ich pokrájame na krájači. Pridáme syr v črievku, maslo, horčicu, soľ, čierne korenie, olivový olej a trošička octu. Niekto má rád aj na jemno nakrájanú cibuľku, ale ja skôr uprednotňujem lahôdkovú cibuľku posypanú na vrchu chlebíka. Všetky ingrediencie vymiešame, stačí použiť len vidličku (netreba mixovať, aby sa trocha zachovala štruktúra vajíčok). S pripravenou pomazánkou natrieme chlebík a môžeme podávať na raňajky, desiatu či olovrant. 

Bonus - tradične netradičný dezert

Neviem ako vy, ale ja občas uprednostním pred zaujímavými modernými receptami na dezerty, aj niečo tradičné, čo kedysi robievala ešte moja babka. Hovorí vám niečo vtáčie mlieko? Nie? Nič si z toho nerobte, tiež som sa k tomu dostala len prednedávnom. Dezert je podobný pudingu, ale nie je až tak hustý. 
Ingrediencie:
1 liter mlieka
3 vajíčka
4 polievkové lyžice cukru (ja používam trstinový)
1 vanilkový cukor
3/4 balíčka Zlatého klasu

Postup:
Z mlieka, 3 žĺtkov, 1 polievkovej lyžice cukru, 1 vanilkového cukru a 3/4 balíčka Zlatého klasu uvaríme krém. Najlepšie je Zlatý klas rozmiešať v troške mlieka a tak pridať ku zvyšnému mlieku, cukru a žĺtkom. Kým mlieko začne vrieť, pripravíme si sneh z 3 bielok, 3 polievkových lyžíc cukru. Keď krém začne vrieť, pridávame do ňho polievkovou lyžicou vyšľahaný sneh. Vyzerá to ako malé obláčiky. 

Chvíľočku (cca 2 minúty) ich povaríme v kréme, najlepšie z každej strany. Potom zmes vypneme a môžme servírovať do misiek. Môžte na vrch použiť toping alebo ovocie či oriešky, je na vašej fantázii a chuti ako si ho dotvoríte. 


Dobrú chuť!


Komentáre