Cestou necestou

Milujem cestovanie...len tak zbaliť tašku a niekam ísť, niečo nové vidieť, niečo nové zažiť...
Máte radi miesta, na ktoré sa s odstupom času radi vraciate? Ja áno. A nemusím chodiť veľmi ďaleko. Môjmu ❤ blízke miesta sa nachádzajú v strede Slovenska a obe majú prívlastky "Banská". V jednom z nich som strávila ako sa hovorí " krásne študentské časy" a to druhé je podľa mňa najkrajším mestom, aké som kedy navštívila. 


Ak ste tipovali, že sa jedná o Banskú Bystricu a Banskú Štiavnicu, nemýlite sa. Prednedávnom som ich navštívila aj s mojou rodinou a boli to nádherné dni, plné zážitkov. Ak sa chystáte niekam vypadnúť na predĺžený víkend, či zmeniť "klímu" z každodenného stereotypu, prípadne zvažujete dovolenku na Slovensku a neviete kam ísť, určite sa vyberte do týchto dvoch krásnych miest. Je tam, čo pozrieť, je tam, kde oddýchnuť a ak máte malé deti, takisto to nebude problém, aj pre tie sa nájdu miesta, kde sa im bude páčiť. 

uličkami Banskej Bystrice
Pár monumentov je všeobecne známych, kam sa môžete ísť len tak prejsť, prípadne spoznávať jednotlivé pamiatky mesta. Významným symbolom je nepochybne Múzeum SNP.
 _poniektorých najviac zaujal ten chodník☺
Najfrekventovanejším miestom v Banskej Bystrici je Námestie SNP, kde nájdete viacero krásnych historických budov mesta, napríklad hodinovú vežu, kostol sv. Františka Xaverského, Thurzov dom, Benického dom a pod. 

Mne sa zapáčil obchodík s kreatívnymi potrebami, ktorý takto zaujímavo púta svojich zákazníkov.
_kto by si nevšimol taký krásny bicykel?☺

Ako sa hovorí, hudba a jedlo spája...pochutnať si môžete na rôznych špecialitách, ktoré vám navaria v reštauráciach nielen na námestí, ale aj v rôznych uličkách, napr. v reštaurácii New Angus. Jedlá zapoja všetky vaše zmysly.

Varia tam skvele a ešte k tomu majú aj bonus pre rodiny s deťmi...
Kým vy sa napapáte, deti sa vyhrajú...


uličkami Banskej Štiavnice
Budem sa opakovať, ale podľa mňa je Banská Štiavnica to najkrajšie mesto, aké som kedy videla. Keď prechádzam uličkami, cítim sa ako v nejakej dovolenkovej destinácii.
Stále je kam ísť, čo pozrieť

Či už sa vyberiete smerom k Námestiu sv. Trojice, 

alebo na obhliadku múzeí, či Nového alebo Starého zámku.


Na Štiavnici sa mi páči, že nie je len historickým mestom, ale aj veľmi kreatívnym s nápaditými projektmi.
Takto príjemne si môžete urobiť zastávku na schodoch pri Kostole Nanebovzatia Panny Márie s knihou v ruke, či len s "coffe to go" a sledovať príjemný ruch mesta. Ja som "vychytala" miesto pri mojich obľúbených levanduliach s dopadom slnečných lúčov, takže takmer ako v Provensálsku ☺


Kto povedal, že za skvelými makrónkami musíte cestovať až do Francúzska? Pre fajnšmekrov, ktorí majú radi sladkosti a výbornú kávu mám tip, zavítajte do Divnej Pani. Oplatí sa.





Nech ste kdekoľvek, dôležité je, 
✔že máte po blízku svojich milovaných a viete si zo seba urobiť srandu

✔a tak trochu sa vrátite vy sami do detských čias...


Krásne letné dni želám
Vaša Verka xxx


Komentáre