Mum's diary_časť Zeleninové príkrmy

zdroj: e-mama

Aj keď my už toto obdobie máme za sebou, bola som oslovená inými maminkami, nech dám tipy, ako som zavádzala príkrmy pre svojho drobca. Keďže je obdobie čerstvej novej zeleninky, tak sa tento článok mnohým, ktorí v tomto období začnú prikrmovať, hodí.

V prvom rade, čo sa týka príkrmov, začínala som so zeleninou, pretože všade sa dočítate, že ovocie je sladké a ak bábätku ponúknete ovocie ako prvé, môže vám zeleninu odmietať. Zeleninu som pripravovala jednoducho, buď som ju uvarila alebo podusila, samozrejme bez soli a rôznych iných korenín. Naposledy, keď som varila polievku, naskytla sa mi možnosť odfotiť "ingrediencie" pre prvé príkrmy. 

Drobcovi som najprv začínala variť zemiak, neskôr som pridala mrkvu, cuketu, hrášok, kaleráb, petržlen. Potom sme experimentovali s karfiolom či brokolicou. Z takejto pestrej zeleniny môžete pripraviť rôzne príkrmy, podľa toho, čo máte doma k dispozícii. 
Moje overené kombinácie boli: 
➤zemiak + mrkva 
➤zemiak + mrkva + cuketa
➤zemiak + mrkva + hrášok 
➤ mrkva + kaleráb
➤ mrkva + petržlen + cuketa 


Najprv som podávala jeden druh zeleniny, testovala som 3 - 4 dni reakcie - vyrážky, prípadne zmeny v stolici a pod. a keď bolo všetko v poriadku, tak som pridala ďalší druh zeleniny, ktorý som obdobne testovala. 

Okrem pyré, môžete zo zeleniny samozrejme pripraviť chutné polievky, ktoré v týchto horúčavách nielen zasýtia, ale aj osviežia. Aj keď pre malé bábätká je vhodnejšie podávať kašovitý príkrm. Spočiatku som uvarenú alebo podusenú zeleninu mixovala, ale čím bol starší, tým som skôr prechádzala na klasické "popučenie" zeleninky pomocou vidličky.  

Ja som varila vždy čerstvý príkrm, ktorý mi občas vydržal na dva obedy. Ale pokojne, ak si navaríte viac, môžete si odložiť do dózičiek/krabičiek a uskladniť do mrazničky na "horšie časy". Prípadne, ak niekam cestujete, môžete si pripravenú kašičku zobrať so sebou vo veľmi obľúbených obaloch určených na detské pokrmy.  
mall.sk

mall.sk


Keď som začínala mať pocit, že varím stále to isté dookola, tak som hľadala inšpirácie. Troška som sa inšpirovala na webe babetkovo.rodinka, kde som okrem vhodných surovín pre daný vek bábätka, našla aj zopár zaujímavých receptov

Prajem vám príjemnú prípravu prvých jedál pre vašich drobcov☺

Komentáre