Návod na prežitie (v týchto horúčavách)

Keď som bola tehotná, počas toho leta bola hitom pieseň od trojice Hudba vesmírna - Je nám teplo. Pamätám si, ako som s bruchom pobehovala po byte pri teplote 37° a spievala si ju dookola...☺
Takéto leto je späť a nám neostáva nič iné len nejakým spôsobom "prežiť" tie vysoké teploty. 

Mám pre vás pár tipov, ako to robím ja, aby som tieto horúce dni zvládla spolu s drobcom.

#1
Pobyt vonku obmedzujem na intervaly, doobeda sme s drobcom vonku maximálne do 11.00 hod. a poobede sa dostaneme vonku stále až po 16.00 hod. 
Ak ste vonku, nezabúdajte hlavne zakryť hlavu, či už šatkou, klobúkom, hocičím. Prehriatie organizmu nie je žiadna sranda.

#2
Vo vnútri vám aspoň čiastočne pomôže mať počas dňa zatvorené okná, zatiahnuté žalúzie, prípadne aj závesy, ktoré troška tienia miestnosť. 


#3
Ak máte možnosť, schladiť sa vo vode, tak je to super...


#4
Ak takúto možnosť nemáte alebo kúpaliská neobľubujete, tak postačí aj raz, dvakrát do dňa vlažná sprcha.../praktizuje drobec, aj ja/ Mimochodom, dávam tip na skvelý sprcháč...ak máte radi ten pocit, že na vás vkuse niečo príjemne vonia a zistíte, že ste to nakoniec vy ☺, tak so sprchovacím gélom Alverde - Sorbet to určite zažijete, na tieto horúce dni ako stvorený.


#5
Voda je dôležitá aj v podobe nápojov samozrejme, je treba dodržiavať pitný režim, aby sme sa vyhli malátnosti. Najčastejšie pijem čistú vodu, uprednotňujem tú z vodovodu, ale keď už začínam mať pocit, že sa mi z nej robia žiabre, tak si do nej hodím nejaké ovocie (nemusí to byť len citrón), prípadne použijem domáci bazový sirup alebo sáčkové čaje na studeno. 

V horúčavách sa nám ani detičkám veľmi nechce jesť, preto je dobré uprednostniť v takých dňoch ovocie a zeleninu. Výbornou alternatívou sú polievky, ktoré zasýtia a ak sú robené na studeno, tak aj osviežia. 


#6
Keď sa už nachádzate predsa len vonku, ideálnym miestom na trávenie času v prírode počas takého tepla sú parky. Pod stromami je príjemný tieň a ako zvyknem hovoriť je tam "dychateľný vzduch". 
Náš malý šmolko sa takto jedným krásnym parkom prechádzal pred dvoma dňami a článok o tomto mieste už chystám ako tip v rámci cestovania. 




Komentáre