Mamička mamičkám

Počas svojej materskej dovolenky som sa stretla s rôznymi situáciami. Mrzí ma, ak jedna druhej závidíme alebo "riešime", čo by iné maminy mali robiť, namiesto toho, aby sme sa podporovali a fandili si navzájom. 
Nie som fanúšikom tzv. reťazoviek, ale budem úprimná, že radšej ma poteší "reťazovka" o tom, že som skvelá mama z pohľadu niekoho iného, ako vyčítavé otázky typu, "už nekojíš?", "ešte plienkujete?" "ešte nedávaš malého do škôlky?" a otázky podobného charakteru s vyčítavým prízvukom... nech sa na mňa nikto nehnevá, ale je to osobná vec každej maminy, resp. individuálne rozhodnutie, ktoré vychádza z potrieb tej, ktorej rodiny a v konečnom dôsledku toho, ktorého dieťaťa. Každé je iné, má vlastný vývoj a predpokladám, že žiadne nie je úplne tabuľkové. 

Preto aj prostredníctvom tohto blogu chcem obnoviť príspevky venujúce sa maminám a ich ratolestiam. Nejdem nikomu radiť, skôr písať o vlastných skúsenostiach, ktoré môžu niektorú z vás inšpirovať. 

Deti zvyknú mať citlivú pokožku, niektoré má pár mesiacov po narodení, iné dlhšie. My sme ten druhý prípad. Takmer od narodenia sme museli kvôli detskému ekzému v záhyboch vystriedať niekoľko značiek detskej kozmetiky. Od tých bežne dostupných v drogériách /Hipp, Babylove, Nivea a pod./ až po tie, ktoré sú dostupné v lekárňach /napr. Bioderma/. Vyskúšali sme naozaj všetko a začervenané a suché miesta na pokožke neustupovali, skôr sa to zhoršovalo. Jedlom to spôsobené nebolo. Začali sme prať v rôznych značkách pracích prostriedkov. Ustálili sme sa pri zn. Lovela. Každé detské oblečenie som žehlila z vonkajšej aj vnútornej strany /náročné na čas a sily/, ale čo neurobíte pre Vaše dieťa, že? Jeden čas sme si nechali dokonca nosievať vodu z Podhájskej, pretože je známe, že má zloženie ako voda z Mŕtveho mora. Chvíľu bolo všetko dobré a po čase sa prejavy opäť ukázali a celý proces sa zhoršoval. Drobca to v záhyboch dosť svrbelo. Keďže som sa chcela vyhnúť kortikoidným mastiam, ktoré sú bežne predpisované kožnými lekármi, vyskúšala som realizovať radu nášho pediatra. Ten nám poradil liečivo do kúpeľa Balneum, ktoré používame dodnes a sme spokojní, teda hlavne drobec. Má to mierne olejovú konzistenciu, pri dávkovaní treba dodržať pomer vody a liečiva. Keď to prilejete do kúpeľa mierne sa spení, ale je to len prvotný moment.
Preto milé maminy, ak Vášho drobčeka trápia začervenané svrbivé miesta v záhyboch, možno toto by vám mohlo pomôcť, nám to pomohlo. 

Vyzerá to takto:
***
***
***

Komentáre