Môj ordinary life


Nie som žiadna odborníčka na tému starostlivosti o pleť, nie som žiadna tzv. beauty blogerka, ktorá má veľa prečítané a vyskúšané na svojej pleti, ale som mamina, ktorá má za sebou posledné tri roky s minimálnym spánkom, čo sa odzrkadľuje práve na mojej pleti. Práve preto ma táto téma vždy zaujímala a zaujíma. Som presvedčená o tom, že ak venuješ svojej pleti dostatok času a správnu starostlivosť, vráti ti to stonásobne. Je pravda, že prebdené noci vám žiaden produkt nevynahradí, ale na druhej strane mnohými produktmi sa dajú prejavy únavy a sprievodné javy aspoň eliminovať.

Je to len nedávno, čo som objavila na instagrame šikovnú maminu @smartbeauty, prelúskala som jej blog, jej články, odporúčania a vďaka nej som sa dostala ku kozmetike The Ordinary. Na základe toho, s čím "bojujem" každý deň, som si vybrala tieto produkty: Vitamin C + HA, Niacinamide + Zinok, Kyselina salycilová a Šípkový olej.
Rozhodla som sa pre použitie a kúpu týchto produktov preto, lebo aj doteraz som si kupovala kozmetiku, ktorá vo svojom zložení mala vitamín C, kyselinu salicylovú, či zinok, ale efekt bol úplne iný ako je to v podobe produktov The Ordinary, kde v čistej koncentrácii nájdete danú účinnú zložku, ktorú Vaša pleť potrebuje. 
☝ Prosím, túto recenziu berte ako moju osobnú skúsenosť. Nič viac, nič menej. To, čo sedí mojej pleti, nemusí Vám. Je to len moja osobná skúsenosť, ktorá možno pomôže ďalším, ktorí tápajú pri výbere kozmetiky so zameraním na pokročilú starostlivosť o pleť bez parabénov, síranov, minerálnych olejov a farbív. 
Produkty sú v texte vyznačené a kliknutím na ne sa dostanete priamo na stránku, kde ich pravidelne objednávam. Okrem iného sa tam dozviete podrobnejšie o mnou vybraných produktoch, ale aj mnohých ďalších. O tom, na čo sú určené, ako ich používať a podobne. 
***
Kvôli rôznym hormonálnym zmenám po pôrode a únave bol stav mojej pleti taký, že som výrazne potrebovala hydratovať, vyživovať a sem-tam bojovať s nedokonalosťami pleti. Cieľ bol stanovený, hľadala som prostriedky na jeho dosiahnutie. Ako prvú som si vybrala suspenziu Vitamín C 23% + HA. Poznáte to, keď si dáte vyšší príjem vitamínu C, či už v podobe ovocia a zeleniny (čo je najlepšie) alebo v podobe nejakých doplnkov. Cítite takú vzpruhu. To isté sa deje s vašou pleťou pri spomínanom produkte. Žiarivejšia pleť, viac vypnutá. Určite v aplikácii vitamínu C na pleti budem pokračovať, ale vyskúšam inú podobu produktu, pretože v tomto prípade som mala pocit takého brnenia, troška možno akoby štípania a šúpania pleti. Aj keď v odporúčaniach sa dočítate, že v takom prípade treba produkt zmiešať s vaším krémom, sérom a podobne, mne to nepomohlo. Nepríjemné pocity po aplikácii sa nevytratili, preto mám v pláne vyskúšať vitamín C v inej podobe, o čom vám dám vedieť v nejakom ďalšom článku.
Konzistencia: jemne krémovitá

Druhým produktom, ktorý mám už opakovane objednaný je Kyselina salicylová. Je určená len na lokálne použitie. Používa sa na tzv. exfoliáciu (čiže odstránenie odumretého tkaniva). Práve kvôli tejto vlastnosti som ju aplikovala skôr večer. Po jej pravidelnom používaní je pleť čistejšia s prevenciou proti vzniku vyrážok. Avšak treba si dávať pozor na jej aplikáciu. Naposledy som to s jej aplikáciou prešvihla a moja pleť sa totálne vysušila v partiách aplikácie. Taký čas je lepšie dať si pauzu, a vyživovať dané miesta.
Konzistencia: jemne gélovitá

Tretím produktom, ktorý mám vyskúšaný a zaradený do pravidelnej starostlivosti o pleť je Niacinamide + Zinok. Jedná sa o sérum, ktoré je zamerané predovšetkým na zníženie výskytu rozšírených pórov a redukciu nedokonalosti pleti. Sérum aplikujem ráno aj večer. Zatiaľ som s ním nemala žiadne negatívne skúsenosti, práve naopak. Pri nedokonalostiach pleti je dobrým pomocníkom.
Konzistencia: vodnatá

Posledným produktom, ktorý mám vyskúšaný a aplikujem počas celej zimy je 100 % šípkový olej. Večer po odlíčení a čistení pleti používam túto formulu. Možno si poviete, mám mastnú, prípadne zmiešanú pleť, mne sa olej nehodí. Aj ja som si to myslela, ale už si to nemyslím. Olej príjemne vonia, skvele vyživuje a hydratuje. Myslím si, že je správnou voľbou, ak chcete vyskúšať nejaký olej na svojej pleti, pretože je vhodný na všetky typy, je pomerne univerzálny a podľa mojich skúseností dávam svojej pleti na noc to, čo potrebuje. A je tu ešte jeden dôvod, prečo práve aplikujem tento olej na pleť každý večer. Pôvodne som mala v pláne požívať niektorú z foriem retinoidov, ale keďže tie sa počas dojčenia neodporúčajú, hľadala som nejakú náhradu. Preto som ako náhradu zvolila šípkový olej, teda niečo na prírodnej báze s pro-vitamínom A. 
Konzistencia: olejovitá

Ak vás niečo oslovilo, rada na záver: pozorne čítajte, čo kedy aplikovať, pretože mnohé látky sú účinnejšie, keď ich aplikujete večer, inak vám môžu spôsobiť nepríjemnú reakciu cez deň. A druhou radou je najprv zistiť, čo s čím môžete kombinovať. Na stránke natureal nájdete, čo je vhodné pre daný typ pleti a čo s čím kombinovať a ktorým kombináciám sa vyhnúť. A pre šetrenie času a googlenia vám dávam tip ešte na jeden skvelý blog zrkadielko, kde takisto nájdete nielen o kozmetike The Ordinary veľa VEĽA zaujímavého ☺.

Komentáre